Izotoniki – dobre dla organizmu czy nie

Jeśli jesteśmy zgrzani nie powinniśmy pić napojów zbyt ciepłych, bo jak wiadomo zalegają w żołądku, a tym samym trudniej się wchłaniają. Nie powinniśmy również pić ich za zimnych. Dobrze jest, kiedy są one delikatnie schłodzone, wtedy nie tylko smakują najlepiej, ale również chłodzą rozpalone ciało, a co za tym idzie nie wpływają tak znacznie na nasze zdrowie. Ile takiego napoju można wypić, żeby było to bezpieczne dla organizmu? Wiele osób twierdzi, że przed intensywnym wysiłkiem dobrze jest wypić około 500 ml takiego napoju, w celu zabezpieczenia organizmu przed utratą wody. Podczas wysiłku należy podawać kolejne 200 ml co 30 minut, a po zakończeniu należy wypić kolejne 500 ml. Wiadomo, że izotoniki produkowane przez nieznanych producentów mogą napawać strachem, jednak zawsze można przeczytać etykietę, na której wypisany jest skład takiego specyfiku. To powinno nas w znacznym stopniu uspokoić, choć wiadomo nie zawsze. Jeżeli boimy się izotoników, to zawsze możemy kupić w aptekach mieszanki witaminowe, które z pewnością nie zaszkodzą naszemu organizmowi.

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieję, że strona Ci się spodoba, zamieszam tutaj wpisy dotyczące sportu i rekreacji. Zapraszam do aktywnego komentowania i likowania mojego profilu na fb.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)